You are not logged in.

Trinity

Professional

• "Trinity" started this thread

• Send private message

1

Saturday, June 28th 2008, 11:05pm

Diablo III

JA gott folk nu ser rätt, gnugga ögonen och öronen, man är verkligen på G med nummer 3 :D Blizzard har äntligen fått tummen loss.

8) Vi ses och hörs i Baalruns boys :P

Återfall 2011-04-20

Lasagne

Intermediate

• Send private message

2

Saturday, June 28th 2008, 11:35pm

Samma story? Fan detta måste forskas i.. :D

Längtar verkligen efter Dibbe......och StarCraft 2 :D

• Send private message

3

Sunday, June 29th 2008, 12:24am

D3 ska vara bättre än WoW säger dom.

Men jag ser faktiskt emot SC2 mer, för grafiken på trailersena e maffiga och spelet är så jävla skönt.

4

Sunday, June 29th 2008, 10:07am

plockade fram lite snabbt discshops info om spelet.

Diablo III

This post has been edited 1 times, last edit by "Falcon_" (Jun 29th 2008, 10:07am)

5

Sunday, June 29th 2008, 11:20am

Ser intressant ut på hemsidan, dock måste jag säga att Fake trailern på youtube är nästan mer intressant *ler*

Lasagne

Intermediate

• Send private message

6

Tuesday, July 1st 2008, 2:51pm

Hahaha ja :P måste jag hålla med om Fonzo

7

Tuesday, July 1st 2008, 9:17pm

Detta är ett spel jag ser fram emot sjukt mycket!

Blir nog till att köra lite DII för att värma upp inför :D

UNI1: HOF: 24 (SOLO: 22 | ACS HOF: 2 | ADV: 0 | Skänkta månar: 4)
UNI2: HOF: 0 (SOLO: 0 | ACS HOF: 0 | ADV: 0 | Skänkta månar: 0)

8

Wednesday, July 2nd 2008, 12:28am

Sitter f.n. med en laptop med grymt bra specs, det bästa man kan få.. 2001... :)

Har inte fallit mig in att uppdatera trots att man vart sugen på vissa spel under den tiden... När jag fick nys om detta via. en större spelsida och såg de officiella trailersarna så blev det dock klart som korvspad, ny dator måste inhandlas.

Självfallet blir det en hit, allt annat är ett icke tänkbart scenario. Blizzard har inte misslyckats med en storsatsning på evigheter och än mindre på något av Diablospelen. Ettan är helt underbart, tvåan är fantastiskt och av det jag sett hittils av trean så kommer det följa trenden. Makalöst.

Skulle det inte bli bättre än tvåan så är det fortfarande makalöst, i.a.f. för oss som har ett hjärta som bultar lite extra just för dessa äventyr.

Man läser en hel del inlägg på spelsidor och man inser snabbt att man börjar bli gammal trots en ringa ålder av snart 26. Det jämförs med WoW hit och dit och (ursäkta uttrycket) "kidsen" som inte vart med sedan ettan och tvåan ser inte varför detta spelet skulle bli något att ha. WoW har ju redan större delen av funktionerna.

Att jämföra ett spel som detta med WoW är inte bara okunnigt utan också djupt tragiskt. Självfallet blir detta ett bättre spel, i alla fall för mig som aldrig riktigt orkade mig in i WoW-hypen och självfallet är det ett helt annat spel. Dessa är inte jämförbara, inte på något sätt egentligen.

WoW är garanterat bättre på det som det är skapt till, det måste ju finnas en anledning till att en så stor mängd spelar det och betalar pengar för att fördriva tiden i Ironforge och allt va det nu heter, men Diablo3 kommer givetvis vara bäst på att vara just Diablo och krossa allt annat motstånd i sin genre.

Spelet kommer att hypas ofantligt och om det når upp till hälften av de lovord som kommer sägas under tiden fram till rel. så lär spelet bli episkt.

Den eviga väntan på något man suktat efter sen man första gången dragit igenom nummer två i serien har äntligen alltså presenterats och nu finns till sist ett ljus i tunneln.

Även om det lär bli ett mörkt äventyr :)

Lite tankar jag kände jag behövde ha ur mig :) Aningen långt och troligtvis inte speciellt underhållande, men det skiter jag i... Jag sitter just nu bara och väntar :)

Lasagne

Intermediate

• Send private message

9

Wednesday, July 2nd 2008, 3:10am

Diablo 1 ....bara höra det gjorde så en heldel minnen kom tillbaks :D Om man ska ta o köpa det. Vad jag kommer ihåg av det va det ruskigt kul.

tack adrazar att du nämnde det :P

Trinity

Professional

• "Trinity" started this thread

• Send private message

10

Wednesday, July 2nd 2008, 3:34am

Jag blir så förbannad när man på D3 forum sitter och jämnför WoW med D3,
man vill ha in instanser osv, Jag håller med dig adrazar, snorungarna som aldrig har spelat varken D1 eller framför allt D2 har ju ingen aning.

Jag blev så glad när man ser videon att dom har behållt ljuden av saker och ting, helt sjukt. :D Jag hoppas dom fortsätter att hålla det inom D2 ramar så man inte får WoW tänkande för då är det fet risk att jag inte ens kommer
att spela det

Dock ser jag gärna att man skippar MagicFind, för det handlar bara att att tjata
samma boss om och om igen hela tiden, Hade varit kul om man kommit fram med annat i den saken, annars hoppas att man behåller så mycket som möjligt
fast modernare :P

Det bästa var med D2 att på mitt gamla jobb så var vi minst 10 personer som lira dagligen, härligt att snacka diablo dagligen, 8)

Jag kände också att det är nog dags för ansökan om ny dator :D men det dröjer som sagt minst 1 år 6 mån innan man kommer med Beta så har man tid på sig att övertala frugan här hemma :evil:

Återfall 2011-04-20

medival

Intermediate

• Send private message

11

Wednesday, July 2nd 2008, 4:11am

Har inte spelar nån av Diablo spelen , Men diablo 3 såg snyggt ut.
Har jag missat nått som inte har spelat dom?*Nått man måste veta?* =)

Men ska nog testa 3an

12

Wednesday, July 2nd 2008, 9:47am

Quoted

Originally posted by adrazar
Sitter f.n. med en laptop med grymt bra specs, det bästa man kan få.. 2001... :)

Har inte fallit mig in att uppdatera trots att man vart sugen på vissa spel under den tiden... När jag fick nys om detta via. en större spelsida och såg de officiella trailersarna så blev det dock klart som korvspad, ny dator måste inhandlas.

Man läser en hel del inlägg på spelsidor och man inser snabbt att man börjar bli gammal trots en ringa ålder av snart 26. Det jämförs med WoW hit och dit och (ursäkta uttrycket) "kidsen" som inte vart med sedan ettan och tvåan ser inte varför detta spelet skulle bli något att ha. WoW har ju redan större delen av funktionerna.

Känner alldeles för mycket igen mig i de två ovanstående kommentarerna. Dock måste jag säga att jag tyckte på något sätt att 1:an var bättre än 2:an. Mer av en aha-upplevelse. Dock måste jag säga att det främsta spelet genom tiderna är nog Baldurs gate (med alla påhängande delar). Aldrig har jag investerat så mycket tid som jag har gjort att spela igenom dessa spel. Storymässigt helt oslagbara och grafikmässigt mycket bra (för sin tid). När jag köpte Oblivion så hoppades jag på något liknande men storyn var långt ifrån lika genomtänkt som Baldurs gate (detta var mer för kidsen - enbart hacknslash). Hoppas dock att D3 har tänkt till på detta och skrivit en tung story bakom spelet, så att det blir mer klurigheter och mer "Åh f..n, är det så det ligger till?"

Lasagne

Intermediate

• Send private message

13

Wednesday, July 2nd 2008, 4:32pm

Quoted

Originally posted by medival

Har jag missat nått som inte har spelat dom?*Nått man måste veta?* =)

Näe inte direkt, speluplevelse är väl det enda :P är du osäker på storyn går det alltid att läsa sig till det. Behövs inga direkt förkunskaper till Diablo :P kan dock starkt rekomendera att skaffa D1 och D2

(Har nu fått tag på mitt gamla D1 :D WEEE)

14

Wednesday, July 2nd 2008, 8:37pm

Håller mig till 1:an :)

Har alltid legat där i mitt hjärta som bäst.

Fast det ska bli roligt att få lira 3:an också.

Fast vi får nog vänta "några" år innan vi får se spelet i handeln.

Skulle tippa på mellan 2011-2012
Slag : 2
Hof : -

15

Wednesday, July 2nd 2008, 11:43pm

Äh förboka det bara =)=)=)=)=)

Eller kan du OLAGLIGT ( rekommenderas ej, du kan bli haffad av blizzard som har haffat många med deras spårningsystem =))

Men jag har en fråga, när kommer starcraft2 ut I SVERIGE och när den släpps.
Killing for a living.
Evil for satisfaction, yep, that's me ;)

basterd

Team Manager

• Send private message

16

Thursday, July 3rd 2008, 3:18am

Inte ensam om att längta efter D3 märker jag :)
Dock hoppas jag verkligen de lyckas hålla kvar gamla känslan och skapa något nytt som man fastnar för.

De är ju inte samma gäng som skapade Diablo I & II. Hälften av skaparna lämnade ju mitt i första starten av Diablo III, och skapade ett eget företag. Minns tyvär inte företaget eller vilka spel de skapat/skapar. De som lämna skulle iaf göra ett spel i samma stuk som Diablo.

Men som vi alla ser på trailern så verkar det fett. Ser ut att fångat mycket. Och de skriver officiellt att de verkligen vill ha allt perfekt, vilket man förstår med tanke på det nu varande Diablo-team'et!

*håller tummarna för en 100%:are* :]
Tidigare Team Manager m.m. för flertal platser ^^
Älskar signaturen; därav den fått stanna!

Screech

Professional

• Send private message

17

Friday, July 4th 2008, 11:42am

Ahh, D3!

Äntligen får man se en uppföljare till det spelet som man har suttit 100-tals timmar framför!

"Can one fight evil for so long without becoming evil himself?"
Spännande ^^

@Paralyzer
De har inte gett ut ett datum än.

Edit:
Stavfel

Edit*2:
Tog bort lite

Nowadays... The sky isn't my limit, the limit is my sky

Återfall/Relapse: 11-07-37 (InGame) | 11-08-06 (Forum)

This post has been edited 2 times, last edit by "Screech" (Jul 4th 2008, 11:48am)