Hej hej
Jag undrar lite ang VF ska man skicka dom när man ska anfalla så hämtar dom varorna själva efteråt eller måste man skicka dom efter kriget?
Hur kan man kriga gemensamt om slaget är över på 2 sec? Påär det ju vänte tid.. 20 min per runda tror jag.Ikariam
Ska man satsa på många planeter på en gång eller börja med 2 så dom blir stabila?
Flottan "skyddar" den planeten också eller bara försvar arteleriet?
sist men inte minst, finns det några lagliga skript?
Tack för svar![]()
Men svaret på din fråga är att efter att man har skickat ett anfall så trycker man på knappen till höger om "flotta" på översikten. Sedan klickar man på den lilla symbolen som är under de koordinaterna du anfaller ifrån inne i den menyn som kommer upp. Där måste man självfallet välja rätt anfall också ifall det är så att man har flera anfall ute. När man klickar på den knappen så kommer det upp en ruta där du kan bjuda in spelare till ACS-attack. När du har bjudit in någon så kan den personen välja "krigsskepp" i flottmenyn på sida 2 och slutligen välja "ACS-attack" på sista sidan innan man skickar anfallet, istället för att bara välja "Anfall". Det kan vara lite krångligt att förstå första gången, men det är lättare än det låter. Du kan pröva att göra en ACS-attack med dig själv först för att se hur det fungerar och sedan bara vända anfallen. 
Okej, hur kan man göra för att dom inte ska ligga hemma? bara skicka ut dom på plundring?
Okj, ska kolla vidare på ACS anfallTack för svaren jag fått ;=)

Skeppen bör precis som du säger vara i luften på ett uppdrag när du sover t.ex. Det kallas "fleetsave". Däremot så bör man undvika att fleetsava genom anfall, utan istället använda t.ex. uppdraget "återvinn". Då kan ingen se dig varken på väg mot någonstans och inte heller på väg hem igen. Det finns dock ett undantag till detta. Om du fleetsavar från en planet och någon annan spelare har en måne med radarstation i närheten, så kan denna spelaren se exakt var du är påväg och när dina skepp kommer att återvända. Han kan då tima sina skepp att anlända precis efter dina kommer hem så att du itne hinner att flytta på dem. Tror eller vet man att en spelare har radar över en så får man istället fleetsava genom utplacering mot en annan av sina egna planeter. Anledningen till detta är att radarn inte kan se en återkallad utplacering, så ser man att någon har timat sin flotta bakom en påväg hem så vänder man bara. Har man själv en måne så kan man dock fleetsava mot ett VF eftersom radarn inte kan scanna varken VF eller månar.

okej, hur kan man få radar? trodde det bara var spioner som hade så man kunde se fiende basen men inte mer?.. Utplacera kan jag tyvärr inte göra.. måste nog forska fram det?
/Ygge

Warnings:6 Banns:2 

hur kommer det sig?
fast det finns vrak fält på platsen....
This post has been edited 1 times, last edit by "Ygge" (Oct 22nd 2011, 2:44am)
haha..Forum Software: Burning Board®, developed by WoltLab® GmbH - © 2011 Gameforge Productions GmbH