You are not logged in.

1

Thursday, March 13th 2008, 8:20pm

Mörk Materia försvinner

Jag har skickat ett sms 30 kronors och fick mörk materia, mm, jättehappy....
Ska sälja kristall mot metall och wips så har jag exakt 17.500 mörk materia, alltså jag förlorade 12.500 materia när det endast skulle kosta 2.500 materia.
Ni kan kolla på eran databas osv, för jag ljuger inte och skulle väldigt gärna ha tillbax min materia, hope u can fix....

PS: Jag tror nog att jag fick någons annan session i mörk materia, så jag postar detta som en bugg.
Killing for a living.
Evil for satisfaction, yep, that's me ;)

basterd

Team Manager

• Send private message

2

Friday, March 14th 2008, 10:22am

Du valde inte en affärsman flera gånger?

För hänt flertal gånger att man valt fel affärsman vid handel, och väljer då igen.

Vid varje tillfälle du väljer en affärsman kostar det 2.500MM

MVH,
FA basterd
Tidigare Team Manager m.m. för flertal platser ^^
Älskar signaturen; därav den fått stanna!

3

Friday, March 14th 2008, 6:23pm

Ursäkta men som jag sa...

Jag skulle köpa kristall och just den gången försvan 12.5k mörk materia.
Direkt efter postade jag denna bugg eftersom det försvann för mycket mörk materia för endast ett klick.
Killing for a living.

4

Friday, March 14th 2008, 9:24pm

Fast jag undrar när jag får svar och om jag får min MM tillbaka...

Varning för spam och otillåten bumpning
+Banrequest
//Chewie
Killing for a living.

5

Saturday, March 15th 2008, 12:01pm

Ursäkta, men var ska jag raportera så att dom verkligen kollar upp på sin bas att jag inte tröck flera gånger.
För jag betalade med riktiga pengar och därmed ser det riktigt fult att ha en banrequest på mig.
Jo men ursäkta, jag betalade pengar och blev i princip lurad av med dom.
Borde jag då inte få extra hjälp eftersom jag betalade?
För jag kan faktiskt stämma er om ni låser mitt konto för att jag betalar med mitt konto och något blev fel.
Och ni kollar inte upp det och istället lägger en banrequest?
Jag kan förstå om det händer så med en som förlorat 20 kristall i en bugg eftersom det är nästan obefintligt.

Men nu betalade jag och enligt lag så får man väl det man betalar för.
Och det är inte ett hot att jag stämmer er, det är ett löfte. (dvs om ni inte kollar upp saken)
Snälla mod, om jag bryter reglerna på något sätt i denna text så snälla, säg mig vad jag har gjort för fel.
För med egen kunskap tror jag detta är helt lagligt skrivet.

PS: Spam för att jag undrar när jag får produkten jag betalade för eftersom inget svar kom på nästan 2 dagar?
Killing for a living.

This post has been edited 2 times, last edit by "Paralyzer" (Mar 15th 2008, 12:08pm)

6

Saturday, March 15th 2008, 12:41pm

Quoted

Jag skulle köpa kristall och just den gången försvan 12.5k mörk materia.
Direkt efter postade jag denna bugg eftersom det försvann för mycket mörk materia för endast ett klick.

ett klick??

man behöver ju minst 2 klicks för att använda affärsmannen.

1. "Anställ en affärsman" (kostar 2500 mörk materia varje gång man klickar)
2. Utför handeln (kostar ingenting)

Kan tyvärr ej testa själv, har inge mörk materia. Klarar mig utan... :D

7

Saturday, March 15th 2008, 12:47pm

Jag syftade då självfallet på klicket där man betalar mörk materian.
Killing for a living.

Usher

Trainee

• Send private message

8

Monday, March 17th 2008, 7:44pm

Kan ej mod kolla upp denna tråd?
Killen blev lurad på pengar och som han sa, han kan ta det till domen.
Sett tråden uppe flera dagar, det är bara löjligt om ni ignorerar han.
Och kolla upp på er bas som han sa, om ni inte kan motbevisa att han inte tröck flera gånger så är ni ju tvungna att betala han.
Annars är det som sagt olagligt gjort av er.
Ha det bra Paralyzer, stödjer dig!

Edit: Jag tycker att endast förrns man har utfört handeln så ska det betalas, annars är det bara en rip-off om man tröck fel!
Sanna ord: När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt, betyder det att det är du som skall ro. ;)

9

Monday, February 6th 2012, 4:57pm

9000 M.M förlorat

jag förlorade precis 9000 MM när jag råka avbryta handelsbyte! och sen tryckte jag igen på handel och då såg jag att jag hade förlorat 9000 mm utan att ens handla nåt!
är detta ett bugg eller?

hjälp snälla

// Tari

Varning för otillåten bumpning.
//SvojToT

This post has been edited 1 times, last edit by "svojtot" (Feb 6th 2012, 5:56pm)

This post has already been reported.

miss_shorty

Intermediate

• Send private message

10

Monday, February 6th 2012, 5:46pm

Tari LÄS reglerna. Du bumpar flera år gamla trådar hela tiden. Bästa du kan göra är att skriva en ticket.
Loveletters: :growup:

Dude55: "hej din jävla fitta har du lust att dra åt helvete?"

11

Tuesday, February 7th 2012, 12:41pm

Tari LÄS reglerna. Du bumpar flera år gamla trådar hela tiden. Bästa du kan göra är att skriva en ticket.

hrm, sist jag kollade reglerna så var faktiskt "baksätes" moddning också emot reglerna :grumble: (även om jag nu själv i denna post kommer styra lite ifrån baksätet ;) )

Dock är det som så att reglerna är lite luddiga, i detta fallet har vi ju sett att Tari bumpar onödigt mkt trådar, men går man rakt efter reglerna så vettefanken (update kanske behövs?)

Quoted

- Endast en tråd per ämne. Dvs sök efter det ämne du tänkt starta en tråd om. Finns redan ämnet uppe för diskussion, svara i den tråden eller be en moderator låsa upp den.

- Ingen bumpning av trådar som varit inaktiva över 2 veckor, dvs skriv inte i trådar bara för att piska upp dem igen.

Så som jag tolkar reglerna så gjorde faktiskt Tari rätt att använda en gammal tråd genom att försöka få svar på sin fråga, istället för att öppna en ny.

12

Tuesday, February 7th 2012, 1:53pm

Som jag tolkar reglerna så ska du svara i en tråd såvida den inte är över 2 veckor gammal. De två reglerna är inte motsägande. Eftersom man inte får svara i trådar som är över 2 veckor gamla, så får du onekligen inte svara i en över 2 veckor gammal tråd oavsett anledning.

Men visst, det skulle ju gå att förtydliga

Uni 3

HoFs: 300+ Adv: 50+

SpelAdministratör och ForumAdministratör Ogame.se

13

Tuesday, February 7th 2012, 2:43pm

Ingen bumpning av trådar som varit inaktiva över 2 veckor, dvs skriv inte i trådar bara för att piska upp dem igen.

Har jag ett problem, och det finns en tråd med liknande problem, om jag skriver i den tråden då, så skriver jag ju inte bara för att skriva ett onödigt inlägg, eller för att väcka en död tråd, utan för att svaren i den tidigare tråden kan ju faktiskt ha en anknytan till mitt problem.

Går att dra till ytterligheterna, men om jag skulle ha ändrat reglerna för att göra det tydligare så hade jag nog tagit bort den sista biten.
Men som sagt, skall inte baksätes modda ;) reglerna är dock från 2007 så kan ju kanske behöva klargöras och uppdateras :)

Samt 2veckor på detta forum är ju typ som 1h på ett aktivt forum ;)

14

Tuesday, February 7th 2012, 4:01pm

Jag vet inte vad det är för ärkenöt som har lagt till den sista delen av meningen där, men den är fullständigt onödig och fyller ingen annan funktion än att förvirra, det kan jag hålla med om. Jag ska se om jag har rätt att revidera reglerna ensam

Uni 3

HoFs: 300+ Adv: 50+

SpelAdministratör och ForumAdministratör Ogame.se